مدیرعامل سازمان انتقال خون:

مشوق های مالی به صنعت پلاسما و انتقال خون لطمه می زند

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور درباره اهدای پلاسما با مشوق‌های پولی و لطمه به صنعت پلاسما هشدار داد.

به گزارش صدای اول، دکتر مصطفی جمالی گفت: مشوق های پولی باعث اختلال در صنعت پلاسما و همچنین اهدای خون می شود و راه اندازی پالایشگاه‌های خون در کشور ضروری است .
وی درباره نرم ‌افزار جامع سوم را مشتمل بر استانداردهای اتحادیه اروپا دانست و تصریح کرد: برای استفاده از این نرم ‌افزار لاجرم کاربر انتقال خون، استانداردهای خود را بالا خواهد برد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: این نرم ‌افزار بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی شده است و مشتمل بر ۱۱ سیستم جامع و ۸۷ سرویس است. دکتر جمالی ضمن جمع ‌بندی دستاوردهای این رویداد علمی، گفت: کشورهایی که در این برنامه شرکت کرده‌ اند، اغلب دارای ویژگی ‌های ژنتیکی مشابه با قومیت‌ های ایران هستند و تشکیل یک بانک منطقه ‌ای HLA می ‌تواند پیوند سلول ‌های خونساز غیر خویشاوند را در میان کشورهای منطقه تسهیل کند.
وی با اشاره به تولیدات مرتبط با طب انتقال خون در شرکت‌ های دانش بنیان ایران هم گفت: این دستاوردها و کارخانه تولید کیسه خون در ایران که مورد بازدید قرار گرفت با استقبال کشورهای حاضر در سمینار مواجه شد و امکان تبادل این تکنولوژی و محصولات برای این کشورها وجود دارد.