‎آغاز عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل

باراک راوید، خبرنگار اکسیوس مدعی شد که چهار مقام آمریکایی و اسرائیلی به او گفته‌اند که ایران حمله خود به اسرائیل را با ده‌ها پهپاد آغاز کرده است.

‎به گزارش صدای اول، برخی منابع صهیونیستی نیز در اظهاراتی مشابه مدعی شده‌اند که ده‌ها فروند پهپاد از سوی ایران به سمت فلسطین اشغالی پرتاب شده است.

‎این اظهارات در حالی مطرح شده که برخی کاربران فضای مجازی گزارش داده‌اند که صدای پرواز ده‌ها پهپاد انتحاری را در آسمان منطقه شنیده‌اند.

‎یک منبع امنیتی نیز به «العربیه» گفته که پهپادهای ایرانی پرتاب‌شده به سوی اسرائیل از آسمان دو استان الناصریه و میسان در عراق عبور کردند.

‎ارتش اسرائیل شلیک پهپاد از خاک ایران را تأیید کرد
‎دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تایید کرد که ده‌ها پهپاد از خاک ایران به سمت اسرائیل شلیک شده است. هاگاری با این ادعا که «از رسیدن پهپادها به اسرائیل جلوگیری خواهیم کرد»، گفت: «اگر پهپادها وارد [خاک فلسطین اشغالی] شوند، آژیرهای خطر به صدا درخواهد آمد».

‎همزمان با این اخبار، گزارش‌هایی نیز در خصوص هک سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

‎گفتنی است از چندی پیش گمانه‌های زیادی در رابطه با عملیات انتقام‌جویانه ایران به تلافی حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمامن در دمشق مطرح شده اما آنچه که باراک راوید و سایر منابع خارجی عنوان کرده‌اند تا این لحظه تایید نشده است.

‎روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، جنگنده‌های اف-۳۵ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با ورود به آسمان جولان اشغالی به وسیله شش موشک هدایت‌شونده ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را هدف قرار دادند که در این حمله جمعی از فرماندهان ارشد سپاه قدس و مستشاران نظامی ایران از جمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج‌رحیمی و پنج تن از همراهانشان به شهادت رسیدند.