هواشناسی ایران: بارش ۵ روزه برف و باران در ۱۶ استان کشور

سازمان هواشناسی از بارش ۵ روزه برف و باران در ۱۶ استان خبر دادو اعلام کرد:شنبه آینده گستره بارش‌ها شمال غرب، غرب، مرکز،‌شمال شرق و جنوب شرق را در برمی‌گیرد.

به گزارش صدای اول، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه،‌ ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اصفهان و ارتفاعات تهران و البرز بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.

‎چهارشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و روز پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده روی می‌دهد.

‎از اواخر وقت جمعه بارش در نوار شمالی کشور شروع شده و گستره آن شنبه هفته آینده مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق را در می‌گیرد. طی این ۵ روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌شکل برف خواهد بود.

‎امروز و فردا سرعت وزش باد در شرق و جنوب شرق و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد که در برخی مناطق باعث خیزش گردوخاک می شود.

‎دمای هوا از امروز تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور افزایش می‌یابد. خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا یکشنبه آینده به‌تناوب مواج است. دریای خزر نیز شنبه و یکشنبه هفته آینده مواج است.