حملات سنگین ترکیه به مواضع پ ک ک در شمال عراق و سوریه

وزیر دفاع ترکیه با هدایت یک عملیات هوایی موفق شد ۲۵ نفر از عناصر پ ک ک و ۲۹ هدف را در شمال عراق و سوریه مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش صدای اول، یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه از سرکوب ۲۵ عضو پ ک ک در جریان عملیات دو روز گذشته در شمال عراق و سوریه خبر داد و به این ترتیب تعداد کل کشته شدگان از ابتدای سال جاری به ۲۱۵۶ نفر رسید.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، گولر گفت: پس از سرکوب ۱۳ تروریست در روز شنبه، ۱۲ تروریست دیگر امروز یکشنبه در عملیات هوایی علیه تروریست‌ها در شمال سوریه و عراق خنثی شدند.

گولر تاکید کرد که عملیات بدون توجه به اینکه چه کسی از آن‌ها حمایت می‌کند تا پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌ها ادامه خواهد داشت. او تایید کرد که اهداف تروریست‌ها در شمال عراق و سوریه با موفقیت بزرگ توسط جنگنده‌های ترکیه مورد هدف قرار گرفت. از سویی دیگر ۶ تن از سربازان ترکیه در شمال عراق در درگیری با نیروهای پ ک ک کشته شدند.

بر اساس بیانیه دفاع ترکیه، گولر عملیات هوایی را هدایت کرد که منجر به انهدام ۲۹ هدف در شمال عراق و سوریه شد. ارتش ترکیه در شمال عراق و سوریه عملیات نظامی هوایی و زمینی را علیه اعضای حزب کارگران کردستان که در ترکیه در زمره حزب‌های تروریستی طبقه بندی می‌شوند، انجام می‌دهد. پیش از این آنکارا تأیید می‌کند که هدف از این عملیات نظامی تضمین امنیت مرز‌های خود و جلوگیری از حملات تروریستی در خاک ترکیه است.