نماینده ای که سرنا را از سرگشادش می نوازد!

نقل است که در دوران گذشته برخی نوچه لات ها، برای پهلوان نامدار شهر شاخ و شانه می کشیدند و درگیری مختصر و ساختگی خود را با غلو و گنده گویی مرسوم تعریف می کردند تا اعتبار و نام و نشان کاذبی برای خود کسب کنند. ظاهرا این رسم در عالم سیاست نیز طرفدارانی دارد و عده ای از طریق طرح برخی موضوعات جنجالی، واهی و ناموجه بدنبال جلب توجه عمومی به خود بر می آیند.

به گزارش صدای اول به نقل از یک و بیست نیوز، در همین خصوص در چند روز اخیر مواضع شاذ و ملکوکی از عباس زاده مشکینی نماینده شهرت طلب مجلس به گوش رسید. او یک بار ناشیانه معترض محسن رضایی می شود و بار دیگر دامن وزیرخارجه را می گیرد.

موضوع تامل برانگیز استیضاح وزیر امور خارجه به نقل از این نماینده مجلس طرح شده و بلافاصله بطور گسترده ای در رسانه های مخالف دولت و بنگاه های خبری فارسی زبان ضد انقلاب و معاند پخش شد این در حالی است که در موضوع استیضاح که توسط این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ثبت شده، حتی اعضای همین کمیسیون از آن اظهار بی اطلاعی می کنند.

محمود عباس‌زاده مشکینی ، نگرانی از حقوق مردم(!) و انفعال وزارت امور خارجه در مقابل مقامات عربستان و‌ جنگ غزه را از علل استیضاح می‌داند و با انتقاد از عملکرد وزیر امور خارجه چنین می می‌گوید که: «چگونه است که تا چندی پیش سخن از محو رژیم صهیونیستی مطرح‌ بود اما در حال حاضر گفتمان‌ها تغییر کرده است»

بررسی سوابق سیاسی عباس زاده مشکینی نشان می دهد که وی ارتباط و تعامل نزدیکی با «احمدی نژادی‌ها» دارد به نحوی که حتی در دولت دهم که دیگر جریان انحرافی نقاب از چهره خود برداشته بودند، وی استاندار ایلام شد و از معدود افرادی بود که هم راستا با گفتمان آنها در دولت ماندگار شد! از همین روی سایت هایی مخالف دولت از جمله جماران و خبرآنلاین این تیتر را برای خبر خود برگزیدند«استیضاح وزیر رئیسی کلید خورد /مدیر احمدی نژادی دست به کار شد»

زیر سوال بردن عملکرد حسین امیرعبداللهیان و حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم در حالیست که چندی پیش دستاوردها و تحرکات دستگاه دیپلماسی با تمجید رهبر معظم انقلاب همراه بود و معظم له در دیدار اعضای هیات ، فعالیت‌های دولت در بخش سیاست خارجی از جمله سیاست ارتباط با همسایگان را بسیار خوب خواندند و گفتند: «باید با هیچ همسایه‌ای مناقشه‌ای نداشته باشیم و اگر مناقشه‌ای هم هست،‌ تبدیل به همکاری شود که گام‌هایی در این زمینه برداشته شده که باید ادامه یابد. ایشان ارتباط با همه دولت‌هایی که مایل به ارتباط با ایران هستند (به جز استثنائاتی معدود) را از دیگر سیاست‌های درست دولت سیزدهم برشمردند و فرمودند: عضویت در دو پیمان بین‌المللی نیز کار بسیار مهمی بود که نشان می‌دهد کشور در وضعی قرار دارد که مؤسسان پیمان‌های بین‌المللی راغب و گاهی مُصرّ به ارتباط با ایران هستند و بر اساس محاسبات خود و با توجه به واقعیات ایران، ارتباط با کشورمان را لازم می‌دانند»

هنوز فراموش نکردیم که وزیر پیشین امور خارجه با موضع‌گیری که در قبال «میدان» اتخاد کرد به چه حاشیه‌هایی دامن زد! و با نگاه غربگرایانه ای که در حوزه سیاست خارجی حاکم بود چه آسیب ها و خسارت های سنگینی به کشور و معیشت و اقتصاد مردم وارد شد و جالب اینکه جناب مشکینی در آن زمان هیچ گونه احساس نگرانی نسبت به منافع مردم و مصالح ملی نداشت و نه تنها اسمی از استیضاح و سوال نمی برد حتی با نمایندگانی که بدنبال استیضاخ بودند نیز همراه نبود.

اما امروز که دستگاه دیپلماسی تحرکات گسترده و متنوعی در سیاست خارجی و تامین حقوق مردم دارد و سطح و حجم روابط و همکارهای سیاسی و اقتصادی کشورمان با برخی کشورهای همسایه و دوست که در دوره گذشته بشدت آسیب دیده بود، چندین برابر افزایش داشته است و در جبهه مقاومت نیز حضور فعال و تاثیر گذاری ایفا می کنیم که در سایه پیوند «میدان» و «دیپلماسی» به منصه ظهور رسیده است، جناب ایشان به یکباره نگران منافع ملی شده است؟!

وی در حالی با طرح استیضاح وزیر خارجه تلویحا بر طبل جنگ طلبی می کوبد که در شرایطی که رژیم‌صهیونیستی پس‌ از «غافلگیری بزرگ» در عملیات «طوفان‌الاقصی» راهبرد «مظلوم‌نمایی» را درپیش گرفته بود و با کمک رسانه‌های غربی می‌کوشید «ظالم» را جای «مظلوم» بنشاند، اما «دیپلماسی مقاومت» با محوریت وزیر امورخارجه با درایت و هوشمندی زیرمیز بازی غربی ـ صهیونیستی زد و روند تحولات در مسیری پیش رفت که اکنون شاهد ایجاد اجماع جهانی علیه جنایات رژیم‌صهیونیستی و حامیان غربی آن هستیم.

عباس زاده مشکینی که کل سابقه سیاسی اش مدیر کل وزارت کشور در دولت احمدی نژاد و نوشتن یادداشت برای ارگان انصار حزب الله و مدیریت مدرسه موسیقی ! خلاصه می شود در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش می کند تا از ره‌آورد حمله به سیاست هوشمندانه نظام درخصوص جنگ غزه و مواضع محسن رضایی و تحرکات وزیر خارجه در این خصوص، تیتر یک باشد و در عرصه خودنمایی سیاسی جولان دهد.

تلاش این یادداشت نویس ارگان انصار حزب الله برای هجمه به سیاست خارجی دولت در حالی است که اخیرا اکثریت مجلس انقلابی با انتشار بیانیه ای با بیش از ٢٣٠ امضاء بر حمایت از رویکرد انقلابی دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تلاش وزیر خارجه در راستای تحققق منویات مقام معظم رهبری درمسیر تحقق اهداف کشور و منافع ملی تقدیر کردند.

دیگر اینکه؛ حمله این نماینده به آقای محسن رضایی با ادبیات نامتعارف را هم می توان در ادامه خودنمایی سیاسی وی تحلیل کرد وی در درشت گویی های سیاسی خود اظهارات رضایی درباره احتمال باز شدن جبهه های جدید علیه اسرائیل را مورد حمله قرار داده و با لحن خارج از نزاکت می گوید به محسن رضایی ربطی ندارد!

خوب است جناب عباس زاده بگوید اگر ارائه تحلیل درخصوص جبهه مقاومت، به کسی که علاوه بر عضویت و دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام، راهبری و فرماندهی هشت سال جنگ تحمیلی را بر عهده داشته و در شکل گیری گروه های مقاومت در منطقه نقش مهمی داشته است، ارتباطی ندارد، پس به چه کسی ارتباط دارد؟ بی تردید اینگونه سخنان مغرضانه و بی پایه، نه تنها خدشه ای به اعتبار امثال رضایی و امیر عبدالهیان و بزرگان نظام وارد نمی کند بلکه ضعف سواد و درک سیاسی نماینده ای که عضو یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس است را نشان می دهد و بیش از همه موجب خجالت و شرمندگی است.

تحلیل چندوجهی محسن رضایی بازتاب گسترده ای در المیادین و دیگر رسانه های منطقه داشت و هشدار آگاهانه ای به مقامات رژیم صهیونسیتی بود که از گسترش جنایات پرهیز کنند و نیز تاکید بر آمادگی جریان مقاومت برای سناریوهای جنگ افروزی آمریکا و رژیم صهیونسیتی بود. این موضع رضایی در روزهای اخیر بارها از زبان رییس جمهور و وزیرخارجه هم با ادبیات دیگر هم شنیده است و مبتنی بر پازل هوشمندانه تدابیر عالی مقام معظم رهبری است که ظاهراً آقای نماینده از ادراک آن عاجز است.

بدون تردید این گونه موضع گیری ها و تخریب‌ها، نه تنها برای کشور و منافع ملی بلکه برای خود فرد هم هیچ سودی ندارد اما این سوال وجود دارد كه هدف این نماینده مجلس‏ چیست و در پاسخ برخی معتقدند که شاید تصور می کند دمیدن معکوس بر سرنا در آستانه انتخابات مجلس فرصت خوبی برای دیده شدن و خودنمایی سیاسی است. اما یقینا این مواضع شاذ، نه با ژست انقلابی سازگار است و نه حاکی از واقع بینی و ادراک سیاسی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است و نه حتی می‌تواند موجب جلب آرای مردم حوزه انتخابیه باشد چرا که دستاوردهای رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی کشور کاملا محسوس و ملموس است و تلاش برای تخریب آن تف سربالا است.

  • فرهاد دمشقی