استقبال شرکت های خارجی از نمایشگاه ایران پلاست

مدیر هفدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست اعلام کرد: تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در این دوره از نمایشگاه به عدد ۲۱۰ شرکت رسیده است درحالی که این عدد در دوره‌های گذشته بسیار کمتر بوده است.

به گزارش صدای اول، در این دور از نمایشگاه بیش از ۵۶۰شرکت داخلی و بالغ بر ۲۱۰ شرکت خارجی فعال حضور پیدا کرده اند.
مدیر نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه نمایندگانی از کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های آسیای شرقی، ‏ کشور‌های عربی و کشور‌هایی مانند برزیل، نیکاراگوئه و پاراگوئه شرکت کرده اند.
دوستی درباره نقش این نمایشگاه در افزایش صادرات گفت: در جهت افزایش همکاری‌ها بین شرکت‌های داخلی و خارجی ۱۰ الی ۱۲ تفاهم نامه در این نمایشگاه در کنار دیگر تعاملات این شرکت‌ها با یکدیگر، ‏ امضا خواهد شد.
مدیرهفدهمین نمایشگاه ایران پلاست ضمن بیان اینکه امسال با همت شرکت‌های دانش بنیان در تولید کاتالیست خودکفا خواهیم شد و این شرکت‌ها نیز می‌توانند برای کشور ارزآوری داشته باشند، ‏ تشریح کرد: امسال دو سالن نمایشگاه به دانش بنیان‌ها اختصاص داده شده است تا استارت اپ هایشان را به نمایش بگذارند‎‏، همچنین بخشی با عنوان پلاس جابز طراحی شده است که تمام تحصیل کردگان و نخبگان حوزه نفت و پتروشیمی در آن حضور پیدا می‌کنند تا شناسایی و به صنعت معرفی شوند.

نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست نخستین بار به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور در بازار‌های جهانی در سال ۱۳۸۱ برگزار شد.