تسهیلات ۳ میلیاردی برای دانش‌بنیان‌ها با بازپرداخت چهار ساله

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق دارای ظرفیت اشتغالزایی می‌توانند تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف سه میلیارد تومان دریافت کنند و در صورت جذب نخبگان این تسهیلات تا سقف پنج میلیارد تومان قابل افزایش است.

به گزارش صدای اول، محمدصادق خیاطیان با بیان اینکه، برای سال جاری رقم ‌پنج هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه به عنوان تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق پیش‌بینی شده است، افزود: صندوق نوآوری نیز بر همین اساس نسبت به شناسایی، ارزیابی اولیه و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به بانک‌های عامل اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، فرآیند ثبت، شناسایی و ارزیابی درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از محل منابع جزء ۴ بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور آغاز شده است، افزود: این تسهیلات در راستای کمک به توسعه اشتغال زیست بوم فناوری و نوآوری کشور با اولویت شرکت‌های مناطق محروم و مرزی و با همکاری ۱۰ بانک عامل کشور اعطا خواهد شد.

افزایش تسهیلات اشتغالزایی با جذب نخبگان تا سقف ۵ میلیارد تومان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: سقف تسهیلاتی که در قالب این طرح به شرکت های فعال در حوزه نوآوری پرداخت می شود، سه میلیارد تومان با نرخ کارمزد چهار درصد قرض‌الحسنه و دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه خواهد بود.

خیاطیان از بانک های ملی، ملت، صادرات، تجارت، سامان، اقتصاد نوین، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، سینا و توسعه تعاون به عنوان ۱۰ بانکی نام برد که قرار است برای ارائه این تسهیلات قرض الحسنه، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را همراهی کنند.