این پایان راه نیست…

مواضع جهادی و خستگی ناپذیر علی‌آبادی برای ساخت و آبادانی کشور

علی آبادی موفقیت ها و دستاوردها را پایان راه نمی‌داند بلکه علی رغم توفیقات و انجام ماموریت های بزرگ، معتقد است این پایان راه نیست بلکه سرآغاز یک سفر طولانی برای ساخت آینده مطابق با واقعیات بیرونی است که ادامه هوشمندانه آن، دستاوردهای به مراتب بزرگتری را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

‎دکتر عباس علی آبادی از مدیران با تجربه ای است که بر رشد درون‌زا و برون‌گرا تمرکز دارد و معتقد است که ریشه‌های فکری این استراتژی بر قابلیت های درونی متمرکز است. به باور علی آبادی برای شکوفایی هرچه بیشتر، باید نگاه به بازارهای بیرون از مرزهای کشور داشت.

‎علی آبادی که به حق یک مدیر جهادی است، روحیه کار خستگی ناپذیر و جهادی را رمز موفقیت می داند و معتقد است کار کردن با این شیوه، باعث می شود که موانع و مشکلات نتوانند پروژه‌ها را متوقف کنند.

‎او می گوید ما در کوران انقلاب صنعتی چهارم در سطح جهان قرار داریم و از آنجایی که در بحبوحه انقلابهای صنعتی. پنجره های فرصتی برای بهبود جایگاه کشور از منظر تولید ناخالص داخلی ایجاد می گردد، با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح می توان از این پنجره های فرصت برای همپایی فناورانه و رشد و توسعه کشور استفاده نمود. باید با این تغییرات همگام بود و با ایجاد تحولات بنیادین بتوان در جایگاه یک دستگاه حل مسئله برای چالش های بزرگ در سطح ملی و فراملی، راه حل های روزآمد و هوشمند ارائه داد.

‎سال ۱۳۹۳ بود که مقام معظم رهبری در بازدید از دستاوردهای مپنا که علی آبادی مدیریت آن را بر عهده داشت، علاوه بر تعریف و تمجید از دستاوردهای این مجموعه، با دستخط خود نوشتند:
‎«این مجموعه مایه مباهات صنعت کشور است و در آن تلاش و مدیریت جهادی و عزم و علم و ابتکار و اعتماد به نفس موج می زند. بی‌شک کمک و هدایت خداوند دستگیر شما مدیران و طراحان و کارگران بوده است و خواهد بود.»

‎برگرفته از یادداشت عباس علی‌آبادی در کتاب «آینده از مسیر امروز/ روایت یک دهه تلاش»