مذاکرات دوحه بدون پیشرفت به پایان رسید

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: اسرائیل تلاش‌های میانجیگران برای دستیابی به توافق آتش‌بس را با کارشکنی به شکست کشاند و هیچ پیشرفتی درباره مسائل مورد اختلاف حاصل نشد.

به گزارش صدای اول به نقل از تلویزیون المیادین، غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس درباره نتیجه گفتگو‌های آتش بس در غزه در شهر دوحه قطر اعلام کرد: برای ما قابل پیش بینی بود که گفتگو‌های دوحه به این نتیجه خواهد رسید.

غازی حمد افزود: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فریبکاری می‌کرد و به همه پرسش‌های مطرح شده برای دستیابی به توافق آتش بس پاسخ نداد.

عضو دفتر سیاسی حماس به طرح پیشنهادی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره توافق آتش بس در غزه – که حماس نیز با آن موافقت کرده است – اشاره و تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو شرط‌های تازه‌ای را تعیین و مسائل و موضوع‌هایی را که پیش از این بر سر آنها توافق شده بود، تضعیف می‌کند و در واقع هدف او از این کارها، ادامه یافتن جنگ در غزه است.

غازی حمد تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو به صراحت می‌گفت که جنگ را متوقف نخواهد کرد و این سخنانش در رسانه‌ها مطرح شده بود.

حمد در ادامه اظهار داشت که در طرح پیشنهادی ارائه شده از جانب آمریکا هیچ چیز مبهمی وجود ندارد، اما طرف اسرائیلی در پاسخ دادن به آنچه در این طرح آمده است، طفره می‌رود.

او خاطر نشان کرد که رژیم اشغالگر، شرط‌های تازه‌ای در زمینه موضوع محور «فیلادلفیا» در جنوب نوار غزه مطرح کرده است در حالی که پیش‌تر توافق شد که نظامیان اسرائیلی باید کاملا از این محور عقب نشینی کنند.

غازی حمد با بیان اینکه «بنیامین نتانیاهو توافق قبلی را از اساس نابود کرده است»، افزود: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که رژیم اشغالگر در هیچ نقطه‌ای از نوار غزه حضور داشته باشد.

عضو دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه «عربده کشی و وحشیگری حال حاضر ارتش اسرائیل علیه ساکنان غزه در طول قرن‌ها بی‌سابقه است»، خاطرنشان کرد: مردم غزه ۴۰ هزار شهید دادند و اگر مردم در کشور‌های عربی برای اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها تظاهرات کنند، چیزی از دست نخواهند داد.