سید محمد صفی زاده از مسئولین سابق کشور درگذشت

سید محمد صفی زاده از مسئولین سابق کشور و روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی پس از تحمل دوره طولانی بیماری، شب گذشته بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش صدای اول، سید محمد صفی زاده از انقلابیون و مبارزان شناخته شده پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و در طول سالیان طولانی در مسئولیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی به کشور خدمت کرد.
صفی زاده همچنین در مقطعی به عنوان هجدهمین رئیس تاریخ فدراسیون فوتبال کشور منصوب شد که تيم ملي فوتبال کشورمان به مرحله دوم مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني 1994 امريکا صعود کرده بود.
وی همچنین صاحب امتیازی، مدیرمسئولی و سردبیری گروه نشریات ابرار را بر عهده داشت و علاوه بر فعالیت‌های مطبوعاتی و ورزشی، سابقه حضور در هفت وزارتخانه را به عنوان مدیر ارشد و سمت های مختلفی همچون معاونت وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، معاونت وزارت کشاورزی، معاونت دادستانی و شهربانی کل کشور و ریاست سازمان اداری مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.

در دوره مدیریت صفی زاده، روزنامه ابرار ورزشی به عنوان پیشگام روزنامه‌های ورزشی ایران تیراژهای افزون بر 100 هزار نسخه را تجربه کرده است. احمد عربانی، اردشیر لارودی، علی کاوه، علی رئیسی، حسین انتظامی، محمدرضا زائری، علیرضا معزی، محمدرضا نوروزپور و وحید جلیلی از جمله روزنامه‌نگارانی بوده‌اند که سال‌ها در گروه نشریات ابرار همکار بوده‌اند.

گفتنی است مراسم تشییع و تدفین سیدمحمد صفی‌زاده فردا سه‌شنبه ساعت ١٠ صبح در قطعه ۲۰۲ بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.