دیدار معاون پارلمانی رییس جمهور با امام جمعه اهل تسنن چابهار/ بازدید از طرح‌های زیربنایی، صنعتی و گردشگری بندر چابهار

معاون رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به محرومیت زدایی و عمران و آبادانی استان سیستان و بلوچستان و فعال کردن ظرفیت های بی بدیل منطقه چابهار دارد.

‎سید محمد حسینی در دیدار مولوی عبدالرحمن ملازهی مواضع و حمایت‌های وی از وحدت و یکدلی و جلوگیری از انشقاق و دودستگی در سطح استان را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار داشت: همه باید در این زمینه تلاش کنیم و بنای اصلی دولت هم بر همگرایی، همدلی و هم افزایی در کشور است با همین رویکرد می‌توان موانع و مشکلات را پشت سر گذاشت.
‎معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خاطرات خوبی از مردم سیستان و بلوچستان دارند و همواره از آنان به نیکی یاد می‌کنند و بر رفع محرومیت و پیشرفت استان تاکید دارند، خاطرنشان کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای عمران و آبادانی و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار وجود دارد و دولت مصمم است این ظرفیت‌ها را در مسیر رفع مشکلات مردم فعال کند و در این رابطه منطقه آزاد چابهار نیز ماموریت‌ها و وظایف ویژه‌ای در حوزه خدمات اجتماعی بر عهده دارد و تاکنون گام های مثبتی برداشته و این رویکرد با جدیت ادامه دارد.
‎مولوی عبدالرحمان ملازهی در این دیدار که مهندس مقدم مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار نیز حضور داشت با قدردانی از اقدامات دولت آیت الله رئیسی در رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان، خاطراتی از توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مردم استان بیان کرد.
‎مولوی عبدالرحمن ملازهی همچنین با اشاره به توجه دولت به رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم شهرستان چابهار به برقراری پرواز مستقیم برای حجاج چابهار اشاره کرد و گفت: برای اولین بار سه کاروان حج از منطقه از فرودگاه چابهار به سرزمین وحی اعزام شدند و این سفر با نظم و رسیدگی کامل، بخوبی و بدون کمترین دغدغه ای انجام شد.
‎وی با قدردانی از اقدامات دولت سیزدهم و رئیس جمهور و کارگزاران حج، گفت: دولت در راستای رفاه و آسایش مردم جنوب سیستان وبلوچستان در زمینه حج، کار بسیار ارزشمندی انجام داد و با برقراری مجدد روابط با عربستان امسال تعامل خوبی با حاجیان ایرانی وجود داشت.
‎مولوی عبدالرحمن همچنین از خاطرات خود در دوران رژیم پهلوی از تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر و آیت الله مکارم شیرازی به چابهار و نیز سفرهای حج خود نکاتی یادآور شد و کتاب ” پیش‌کسوتان بلوچستان و سفرنامه چابهار” را تقدیم سید محمد حسینی کرد.
‎معاون پارلمانی ربیس جمهور در جریان این سفر همچنین از طرح‌ های عمرانی، زیربنایی، صنعتی، شیلاتی، بندری و گردشگری منطقه آزاد چابهار بازدید و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه آنها قرار گرفت.
‎دکتر حسینی در بازدید از بندر ماهیگیری کنارک، مجتمع تفریحی گردشگری تیاب و پروژه ساخت شناگاه، مجتمع پتروشیمی نگین مکران، بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری، با گزارش مدیران و مسئولین این پروژه‌ها، از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه این مجتمع‌ها قرار گرفت.
‎دکتر حسینی در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی نگین مکران، بر تعامل با دانشگاه برای تربیت و آموزش نیروی متخصص و تلاش برای توسعه فازهای مختلف آن به منظور افزایش صادرات و کاهش خام فروشی تاکید کرد.
‎معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص ظرفیت بنادر چابهار و آمادگی آن برای جابجایی ۸ و نیم میلیون تن کالا در سال، خواستار تکمیل زیرساخت‌ها به منظور استفاده کامل از این ظرفیت بی‌نظیر شد.
‎معاون رئیس جمهور همچنین در بازدید از روند تکمیل مجتمع تفریحی، سیاحتی چابهار و طرح ساخت شناگاه‌ها، سواحل و طبیعت بکر چابهار را فرصت مناسبی برای جذب گردشگر دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در کنار معرفی درست جاذبه‌های طبیعی چابهار می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی منطقه کمک کند.
‎دکتر حسینی همچنین در ادامه برنامه‌های خود انبار منطقه آزاد تجاری چابهار به گنجایش ۴ هزار تن کالا را افتتاح کرد. با این افتتاح مساحت انبارهای منطقه آزاد به ۳۰ هزار متر مربع افزایش می‌یابد. معاون رئیس جمهور اینگونه اقدامات را باعث دلگرمی فعالان اقتصادی و اطمینان خاطر آنان دانست و بر توسعه فاز دوم این پروژه تاکید کرد.