خودکفایی ۴۰ درصدی در تولید تجهیزات پزشکی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بالغ بر ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.

به گزارش صدای اول، بهرام عین‌اللهی در آیین در آیین افتتاح پروژه‌های درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: اصلی‌ترین مسئله استان اردبیل در حوزه بهداشت و درمان، کمبود تخت درمانی بیمارستان است و بر اساس قانون، کلیه تخصیص‌های پزشکان و پرستاران، تجهیزات بیمارستانی منوط به تخت درمانی است. وی افزود: در دولت سیزدهم به ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی مسئله کمبود جدی تخت درمانی استان اردبیل به شکل ویژه بررسی و مورد توجه قرار گرفت و پروژه بیمارستان نجف زاده که عملیات اجرایی آن در سالیان گذشته آغاز شده بود و درصد پیشرفت فیزیکی حداقلی داشت، در دولت فعلی، جلسات و اعتباراتی برای آن تخصیص یافت و در حال حاضر پروژه پیشرفت مناسبی دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توجه ویژه دولت جهت رفع کمبود تخت درمانی استان اردبیل گفت: دومین پروژه بزرگ بیمارستانی استان اردبیل با ظرفیت یک هزار و ۴۰ تخت خواب است که در دولت فعلی جانمایی و عملیات اجرایی پروژه آغاز شده و در آینده تاثیرات بسیار مهمی در حوزه بهداشت و درمان استان خواهد داشت. عین‌اللهی تصریح کرد: طی دولت سیزدهم در استان اردبیل، راه اندازی دو مرکز تخصصی در حوزه سرطان، افزایش شرکت‌های دانش بنیان بهداشت و درمان به ۴ مجموعه، جذب ۲۶ دانشجویی بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی و نصب تعدادی تجهیزات مدرن در حوزه درمانی در سطح استان انجام شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت سیزدهم، شهید آیت الله رئیسی تاکیدات ویژه مبنی بر اقدامات مهم و اساسی در حوزه بهداشت و درمان داشتند و بر همین اساس درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال که یک برهه بسیار مهم در شناسایی بیماری است در کل کشور در دستور کار قرار گرفت و این مسئله به شکل واقعی در سطح کشور اجرایی شد.