تاکید معاون نخست وزیر چین بر حمایت از تمامیت ارضی ایران

معاون نخست وزیر چین گفت: پکن از حاکمیت و عزت ملی و تمامیت ارضی ایران و نیز مبارزه با دخالت خارجی حمایت می کند.

معاون نخست وزیر چین با اشاره به سوابق تاریخی روابط دو کشور، اظهار داشت: اراده چین برای توسعه روابط راهبردی جامع با ایران هیچ گاه تغییر نمی کند. چین از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و عزت ملی ایران و مبارزه با دخالت خارجی حمایت می کند. دو طرف در این زمینه باید بصورت قاطع از همدیگر پشتیبانی کرده و در زمینه مبارزه با تروریسم نیز همکاری ها و هماهنگی های خود را تقویت کنند.

هو چون هوآ با اشاره به برنامه ۲۵ ساله همکاری مشترک دو کشور و دستاوردهای حاصل از توافقات فیمابین گفت: این دستاوردها برای دو طرف مهم و مثبت است که حاصل تلاش مشترک بوده و پکن مایل است همکاری و هماهنگی خود را با تهران تقویت کند تا روند توسعه مناسبات فیمابین استمرار داشته باشد

معاون اول رییس جمهور کشورمان نیز روابط دو کشور را تاریخی و دیرینه توصیف کرد و گفت: روابط و مناسبات تهران و پکن از جایگاهرفیعی برای رهبران دو کشور برخوردار است.

دولت چین در روزهای گذشته در اقدامی بی‌سابقه، طی بیانیه‌ای مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس، ضمن تردید ضمنی در موردمالکیت جمهوری اسلامی بر جزایر سه‌گانه، خواستار حل مسالمت‌آمیز این مناقشه ساختگی از سوی دولت‌های خلیج فارس شده بود.