بذل و بخشش نامتعارف وزارت ارشاد در پرداخت میلیاردی به خبرآنلاین/ بنام جریان انقلاب و به کام مخالفین

شاید تعجب آور باشد که وزارت ارشاد در یکسال گذشته بیشترین حمایت و بالاترین پرداخت نقدی را به سایت خبرآنلاین داشته است؛ سایتی که از هیچ اقدامی در جهت تخریب دولت مردمی دریغ نکرده است.

به گزارش اختصاصی صدای اول، سایت خبرآنلاین بعنوان یکی از اصلی ترین رسانه های فعال علیه دولت سیزدهم و وابسته به مدیران دولت سابق که بدون برخورداری از شرایط لازم، نام خبرگزاری را هم یدک می کشد، به نوعی سرشبکه هجمه علیه دولت است و اخبار آن معمولا بدون کم و کاست و عینا در سایت های اقماری و زنجیره ای وابسته به جریان مخالف دولت که البته آنها نیز کم و بیش از حمایت های وزارت ارشاد برخوردار هستند، انتشار می یابد.

از زمان آغاز بکار دولت سیزدهم این سایت حامی روحانی به یکباره سکوت و حمایت های بی شائبه خود را نسبت به ناکارآمدی های دولت گذشته فراموش کرده و گویی نگران و دلواپس معیشت و زندگی مردم شده است و در این راستا با تولید مطالب غیرواقع، روزانه حجم گسترده ای از اخبار منفی را علیه دولت و در حمایت از جریان اعتدال  و اصلاح طلبی  منتشر می کند.

متاسفانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار حمایت های نقدی از مطبوعات و خبرگزاری ها و سایت های خبری وابسته به جریان مخالف دولت، عنایت و توجهی ویژه به سایت خبرآنلاین دارد و گردانندگان این سایت که از مواهب دولت گذشته بطور کامل برخوردار بودند، در دوره جدید نیز نه تنها خللی در کمک های نقدی برایشان بوجود نیامده بلکه به مراتب ارقام بیشتری نیز دریافت می کنند.

برای اینکه تصور ذهنی دقیق تری نسبت به دست و دلبازی وزارت ارشاد در پرداخت یارانه نقدی به سایت خبرآنلاین پیدا کنیم شاید خالی از لطف نباشد که بدانید میزان پرداختی دو ماه پایانی سال ۱۳۹۹ یعنی در سال آخر دولت روحانی به این سایت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال بوده و این در حالی است که در دو ماه پایانی سال ۱۴۰۰ یعنی در دوره دولت سیزدهم بیش از ۶میلیارد ریال به سایت خبرآنلاین پرداخت شده است.

نگاهی گذار به فهرست حمایت های نقدی پرداخت شده به این سایت نشان می دهد میزان پرداختی نقدی به این رسانه درتاریخ 11/8/1401 بالغ بر 2 میلیارد و 144 میلیون ریال بوده و این در حالی است که چهار ماه قبل تر نیز یعنی در تیرماه رقمی بالغ بر یک میلیارد و 913 میلیون ریال دریافت کرده بوده و این یعنی سایت خبرآنلاین فقط در سال جاری تا کنون بیش از 4 میلیارد ریال حمایت نقدی از وزارت ارشاد دریافت کرده است که با توجه به رویکرد این سایت در تقابل با سیاست های دولت، این میزان از حمایت توسط معاونت مطبوعاتی آنهم از جیب بیت المال جای بسی تامل و تعجب و محل ابهام است که اگر بخواهیم با خوش بینی افراط گونه، این پرداخت ها را حاصل عدم اطلاع مدیران و بی نظمی تلقی کنیم، آنگاه این سوال مطرح می شود که چرا در سایه این بی اطلاعی، این حجم از حمایت نقدی به رسانه های حامی جریان انقلاب و همسو با دولت تعلق نگرفته است؟!

تاسف بار اینکه در فهرست سایت های خبری که در صدر دریافت یارانه قرار گرفته‌اند جای سایت ها و رسانه های جریان انقلاب خالی است! رسانه و سایت هایی که با دغدغه مندی بعضا از جیب خود هزینه می کنند تا گفتمان انقلاب و اهداف تعالی بخش دولت مردمی در جامعه تحقق یابد.

رسانه های وابسته به جبهه انقلاب که در بزنگاه‌ها، مقاطع حساس و بحران‌های اجتماعی و سیاسی حضور تاثیرگذاری در ایجاد آرامش جامعه و خنثی کردن نقشه های دشمنان و بدخواهان انقلاب دارند نه تنها در دوره دولت قبل نادیده گرفته شدند بلکه متاسفانه در این دوره نیز به مراتب پایین تر از رسانه های جریان مقابل و در آخر صف قرار دارند.

با توجه به اینکه از زمان آغاز بکار دولت سیزدهم تا کنون بیش از 15 میلیارد ریال به سایت خبرآنلاین پرداخت شده، ای کاش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نسبت به معیارهای خود برای حمایت نقدی و تخصیص منابع مالی به رسانه ها شفاف سازی کند تا شائبه ها و ابهامات موجود برطرف و از دلسردی رسانه های انقلابی و ارزشی پیشگیری شود.

شاید پاسخ این اقدام مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بذل و بخشش میلیاردی به مخالفین دولت را بتوان در مصاحبه چندی پیش محمد گلریز خواننده سرودهای انقلابی یافت که گفته بود:

«من گلایه‌ای از وزیر ارشــاد دارم و آن این است که چرا هنوز مدیران دولت ســابق را در ارشاد نگه داشته‌اند!؟ مدیران قبلی نزدیک به هشت ســال گذشــته امتحان خود را داده و کارنامه خود را نشــان داده‌اند. اگر قرار بود آن‌ها کاری کنند در همــان دوران انجام داده بودند، ولی وقتی کاری نکرده‌اند، چرا آن‌ها را هنوز نگه داشــته‌اند!؟ ما به آخرت ایمان داریم و می‌دانیم که در آن دنیا حساب و کتاب و سؤال و جوابی هست! مدیران فرهنگی باید بدانند که از آن‌ها ســؤال خواهد شد که در زمان مسئولیتی که داشته‌اند چه کاری برای مردم، اسلام، انقلاب و دفاع مقدس انجام داده‌اند!؟ آیا به این فکر کرده‌اند که چه جوابی باید بدهند؟»

 

به گزارش سرویس دریافت اخبار صدای اول، فهرستی از حمایت ها و پرداخت های نقدی معاونت مطبوعاتی به سایت خبرآنلاین از شهریور سال 1400 که در سایت سامانه جامع رسانه‌های کشور آمده عبارتند از:

ردیف   تاریخ واریز           عنوان                مبلغ (ریال)

1          1/6/1400         یارانه                2.800.000.000

2          6/9/1400         یارانه                2.500.000.000

3         11/12/1400      یارانه                2.000.000.000

4          28/12/1400    یارانه                4.250.000.000

5          11/4/1401        یارانه                1.913.000.000

6          11/8/1401       یارانه                2.144.000.000