از کابینه دولت صدای تغییرات به گوش می‌رسد

طی روزهای اخیر زمزمه های تغییر در کابینه بالا گرفته است همزمان با تعیین ترکیب جدید مجلس دوازهم برخی منابع نزدیک به دولت از تغییر در برخی وزرا و معاونین رئیس جمهور خبر دادند.

به گزارش صدای اول بر اساس شنیده ها، ‌دکتر رئیسی مصمم است متناسب با ترکیب جدید مجلس شورای اسلامی تغییراتی در اعضای کابینه اش ایجاد کند.

به گفته منابع آگاه به برخی از وزرا و معاونین گفته شده که متن استعفای خود را آماده کنند. به نظر می رسد استعفا اقدام پیشدستانه برای جلوگیری از عزل و برکناری است و البته برخی از وزرا که احتمال استیضاح آنها در مجلس جدید قوی است نیز در فهرست تغییرات احتمالی قرار گرفته اند.

روایت ها از سوی منابع نزدیک به دولت حکایت از آن دارد که این تغییرات به مرور بعد از شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام خواهد شد.

بر این اساس از پرویز فتاح بعنوان معاون اول رئیس جمهور،‌ سید نظام الدین موسوی وزیر آموزش و پرورش، علی بهادری جهرمی رئیس دفتر رئیس جمهور، زهره الهیان وزیر بهداشت و درمان، روح الله سلگی رئیس بنیاد شهید، محمد حسینی وزیر میراث فرهنگی، غلامحسین اسماعیلی وزیر دادگستری ، امیرآبادی فراهانی معاون حقوقی، لطف الله فروزنده رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و میرتاج الدینی بعنوان معاون پارلمانی یاد شده است.

نگاهی به فهرست تغییرات احتمالی نشان می دهد که هیچ تغییری در تیم و حلقه اصلی دولت به چشم نمی خورد، اگرچه برای بهبود و پیشبرد امور چاره ای جز تغییر وجود ندارد، اما مهم تر از هر تغییری آن است که افراد جایگزین شده کارآمدی و تخصص بیشتری نسبت به افراد برکنار شده داشته باشند در غیر این صورت نتیجه ای جز ناامیدی نیروهای انقلاب و بدنه حامی دولت، عاید نخواهد شد.

منابع مطلع همچنین از تغییراتی در تیم اقتصادی دولت خبر داده و از فرزین بعنوان وزیر اقتصاد نام می برند.