معاون وزیر علوم:

از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای رشد اندیشه و امید دانشگاهیان بهره ببریم

معاون وزیر علوم، بر مقوله امیدآفرینی تاکید کرد و افزود: نسل امروز ما نسلی حساس است و باید از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای رشد اندیشه و امید در جامعه دانشگاهی بهره ببریم.

به گزارش صدای اول، عبدالحسین کلانتری در دیدار با حمیدرضا مسکنی، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان که در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که کارنامه درخشانی دارد.

وی با اشاره به حوادث اخیر، بر مقوله امیدآفرینی تاکید کرد و افزود: نسل امروز ما نسلی حساس است و باید از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای رشد اندیشه و امید در جامعه دانشگاهی بهره ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه با پیوند جهاد دانشگاهی و دانشگاه می توان کارهای بزرگ تری را در جامعه انجام داد، گفت: در اهمیت نهاد ارزشمند جهاد دانشگاهی همین بس که مقام معظم رهبری همواره به بهره گیری از ظرفیت های این نهاد تاکید دارند.

کلانتری تصریح کرد: نسل جوان ما باید بداند که چه اتفاقات بزرگی در کشور افتاده است و جهاد دانشگاهی همانطور که در حل مشکلات مختلف گام های موثری برداشته است و حتی به کشورهای درگیر با تحریم نیز کمک کرده، باید در مسایل امروز و ارتقای بهره گیری از ظرفیت جوانان، کارهای بیشتری را انجام دهد.

وی با اشاره به برگزاری کرسی های آزاداندیشی و مناظره دانشجویی در فضای دانشگاه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در امر مناظره های دانشجویی خوب عمل کرده و خروجی بسیار موثر چنین برنامه هایی را در بحران های فرهنگی و اجتماعی حس می کنیم.

معاون وزیر علوم سواد رسانه ای را یک ضرورت برای نسل جوان به ویژه دانشجویان دانست و یادآور شد: دانشجو باید نقش خود را فراتر از بسیاری از مسائل سیاسی و اختلاف سلیقه ها بداند و لازم است در چنین افقی ما کنش کنیم و با برنامه های فرهنگی گام های بلندی برداریم.