وزیر بهداشت خبر داد؛

اجرای ۹۹ خدمت رایگان حوزه سلامت برای مادران باردار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست کشور‌های گروه پنج درباره ۹۹ خدمت حوزه سلامت برای مادران باردار و خدمات رایگان سلامت برای کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش صدای اول، بهرام عین‌الهی امروز سه شنبه در آغاز نشست بیست‌وهشتمین نشست کشور‌های گروه پنج با موضوع سلامت زنان و خانواده گفت: ۹۹ خدمت رایگان حوزه سلامت برای مادران باردار با هدف حفظ سلامت مادران، ترویج زندگی سالم و ازدواج به هنگام و فرزندآوری متعدد است و در این راستا نیز پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری جزو خدماتی است که اجرا شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارائه خدمات سلامت رایگان محدود به زنان نمی‌شود، افزود: به تازگی، برنامه‌ای در وزارت بهداشت اجرا شده است که بر مبنای آن کودکان زیر ۷ سال خدمات سلامت را در مراکز دولتی و بیمارستان‌های دانشکاه‌های علوم‌پزشکی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

بهرام عین اللهی با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اجرای این برنامه به علت اهمیت سلامت خانواده است و وزارت بهداشت در نظر دارد که برنامه‌ای در ارتباط با جمعیت در کشور اجرا کند.

محمد حسین نیکنام دستیار ویژه وزیر بهداشت نیز در نشست گروه ۵ گفت: شاهد تعمیق حس همکاری کشور‌های عضو گروه پنج در ارتقای سلامت منطقه هستیم و تلاش و برنامه ریزی زیادی برای برگزاری این نشست صورت گرفته است و امیدواریم نتایج نشست و میزگرد‌های تخصصی سلامت جسمی، روانی و معنوی آن منجر به ارتقای سلامت در منطقه به ویژه سلامت بانوان شود.

بیست و هشتمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج از امروز ۲۴ بهمن تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود. در این نشست با عنوان «سلامت زنان و خانواده» ، وزرای بهداشت کشور‌های عضو گروه پنج راهکار‌های مشترک ارتقای سلامت زنان و خانواده را بررسی می کنند.